.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار گيلان و ارزيابي مديران

استاندار گيلان گفت: مديران خوب و ضعيف براساس عملكردشان در استان شناسايي مي‌شوند و بايد به مردم بگوييم در دستگاه‌هاي ما شايسته سالاري است.



روح الله قهرماني چابك امروز در جمع مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان در محل استانداري، منابع انساني و منابع مادي را مهم ترين بحث در پيشرفت و توسعه جوامع دانست و افزود: دنيايي پيشرفته است كه تكيه بر منابع انساني دارد و مديريت و منابع حرف اول را مي‌زنند.
وي اظهار داشت: اگر در كارهاي خود روش مديريتي جامع و فراگير را اعمال كنيم بر مشكلات فايق خواهيم آمد و امروز اگر عقب ماندگي وجود دارد به دليل عدم استفاده از همه ظرفيت‌ها در بخش مديريت است.
قهرماني چابك نقش موثر افراد در جامعه را موجب رضايت‌مندي و خوشبختي انسان‌ها دانست و تصريح كرد: كسي كه مسئوليت مي‌پذيرد بايد سنگ زيرين آسياب باشد و ناملايمات و سختي‌ها را قبول كند و همانند آسياب، درشت بشنود و نرم پس دهد.
استاندار گيلان گفت: مدير بايد انتقاد را بپذيرد و شنيدن انتقاد طبيعت كار مديريت است و بايد پاسخگو نيز باشد.
وي با بيان اينكه بايد احساس امنيت از طرف مديران در مردم ايجاد شود بيان داشت: اعتماد به مديران و احساس امنيت خاطر از آنان در جامعه بايد به گونه اي باشد كه مردم اين احساس را در همه امور داشته باشند.
قهرماني چابك افزود: البته درست اين است كه اگر مديري نمي‌تواند كار كند جاي خود را به كسي بدهد كه كارايي بهتري داشته باشد، ولي اين موضوع در عصر ما جايگاهي ندارد.
وي ادامه داد: اگر بدانيم كسي بهتر از ما وجود دارد ولي استنكاف كنيم خيانت كرده ايم و اخلاق حكم مي كند كه جامعه را فداي خود نكنيم بلكه خود را فداي جامعه كنيم.
استاندار گيلان افزود: مسئوليت ما سنگين است و خبر نداريم كه چه امانتي در دست ما قرار دارد.
قهرماني چابك استفاده از تجارب مديران موفق را موجب پيشرفت در كارها دانست و اظهار داشت: اين حق مردم است كه استاندرشان بهترين فرد ممكن در كار باشد و بايد در اثبات خود اصرار داشته باشيم.
وي خاطرنشان كرد: ما همانند متهماني هستيم كه در موضع اتهام قرار داريم و تكيه ما بر امانت مردم و بيت المال است.
استاندار گيلان اضافه كرد: دولت يك هزار ميليارد تومان پول مردم را در اختيار ما قرار داد كه با استفاده درست آن را به جامعه برگردانيم و بايد آنچنان هوشمندانه كار كنيم كه كسي بهتر از ما نتواند كار كند.
وي بر ضرورت شناسايي مديران خوب و ضعيف تأكيد كرد و گفت: بايد به مردم بگوييم كه شايسته سالاري در دستگاه‌ها حاكم است و مهم نيست كه يك مدير مغموم شود بلكه مهم اين است كه مردم احساس ضرر نكنند.
استاندار گيلان اظهار داشت: كمتر از انگشتان دست مديراني را مي‌شناسيم كه تبعيض قايل مي‌شوند و پسران، دختران و فاميل خود را بر سر كار مي‌آورند كه اين عمل شايسته مديريت نيست و مدير بايد خود را بدهكار جامعه بداند و مديران مسئول هيچ وقت آرام و قرار ندارند و راحت نيستند.
قهرماني چابك تشكيل كميسيون تحول اداري و ارائه برنامه سالانه تحول در دستگاه‌هاي اجرايي استان را امري ضروري دانست و خاطرنشان كرد: اين كميسيون بايد توسط مدير دستگاه كنترل شود و چرخه مديريت بهره وري بايد استمرار داشته باشد و ما را مطمئن كند مسير ما بيراهه نيست.
وي افزود: مديران بايد مشاور بهره وري در دستگاه داشته باشند و برنامه مستند سازي آنان استمرار يابد.
قهرماني چابك همچنين بر ضرورت كاهش هزينه‌ها، متوقف نبودن اتوماسيون اداري و بحث واگذاري و تفويض اختيار و عدم تمركز در دستگاه‌ها تأكيد كرد.
وي انضباط مالي را مورد تأكيد قرار داد و اذعان داشت: نبايد براي جامعه هزينه بتراشيم و شموليت و فراگيري را بايد مد نظر داشته باشيم.
استاندار گيلان در مورد جذب نيروهاي شركتي در دستگاه‌هاي اجرايي استان گفت: در حال حاضر دستگاه‌ها بيشتر از حد نياز خود نيرو دارند و اگر لازم شد نيروي شركتي بگيريم بايد با تعريفي قابل دفاع همراه باشد.
وي ادامه داد: از بين خيل متقاضيان كار مي‌توانيم بهترين نيرو را جذب كنيم.
قهرماني چابك با تأكيد بر ضرورت صرفه جويي تصريح كرد: نظام خلقت بر پايه صرفه جويي موثر است و صرفه جويي سخت گرفتن نيست بلكه متعادل عمل كردن است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.